söndag 15 maj 2016

Vid Svaidestugan idag

Familjen kanadagås är tillbaka och vaktar sina små ungar med stor noggrannhet vid vätkanten.





Själv gick jag en runda på 5:an med hopp om att kunna locka fram lite regn ur de grå molnen som har hängt över oss i några dagar.
Monica, RastaAnders och AlaAnders var i stugan och lärde vuxna nybörjare att orientera. Alla såg taggade ut och jag hoppas att vi har nya orienterare på gång.

Igår försökte jag följa 10-mila och den stora musiktävlingen. Som vanligt orkade jag inte. När dessutom 10-milas liveresultat inte funkade så blev jag besviken för hundrafemtioelfte gången.
Gotlands herrlag med 56-åriga (!!!!) Ronny Liljegren kom på 142:a plats. Mycket bra! Och även bra jobbat av ungdomslaget och damlagen som kämpade på i Faluns backiga skogar.

Regnet? Jo, där lyckades jag och när jag kom hem började äntligen det efterlängtade regnet att regna på vår torra ö.

Inga kommentarer: