söndag 28 augusti 2011

Tanttest

Det är verkligen trist att vara förkyld. Speciellt en så varm dag som igår då hade varit läge, kanske, för årets första dopp i Österjsön.
Men det är ingen ide att gnälla. Det enda som gäller när man har drabbats av snuva är att vila.

Roar mig med tanttesten i dagens DN Söndag. Mitt resultat blir ett a, ett c och sju b.
Hm.. De krävs flest c för att vara en riktig tant. Jag läser:
"Du är en klassisk småtantig mix mellan arv och miljö. Du har en del tantighet i dig, men sammanhanget du är i försöker dra det ur dig. Men framför allt skäms du över din tantighet och skulle alrig högt erkänna vad du egentligen känner, tänker och tycker. Du stickar julklappar till dina syskonbarn."

Skäms... Tycker att jag kämpar för fullt att vara mera tantig. Svårt det där.
Till exempel: Ser en massa smuts i hemmet och eftersom jag är sjuk får det ligga kvar. Om jag hade varit en riktig tant hade jag gjort en storstädning genast trots snor och feber. Skäms för att jag är så lat!

Inga kommentarer: