tisdag 16 juni 2009

Pelle och Karin

Farbror Pelle och faster Karin bor i Piteå. Karin är från Piteå och dom flyttade dit när Karin gick i pension för åtta år sedan. Dess förinnan bodde dom i Upplands Väsby i ungefär 40 år! Pelle arbetade på flygplatsen i Bromma och Karin som kassörska på Konsum i Upplands Väsby.
Pelle är min gudfar. När jag föddes var min pappa på sjön och när det det var dags för mig och min mamma att åka hem från BB kom Pelle och några av pappas andra syskon för att hämta oss. In i bilen med allihopa och så glömde dom min mamma kvar på BB. Pelle och farfar var dom enda i släkten som hade körkort och bil , så när det var dags för utflykter så klämdes hela släkten in i deras två bilar.
Pelle, som fyller 76 år i morgon, kör fortfarande gärna bil. På grund av NATO-övning i Luleå fick vi inte ta med oss hyrbilen söderut. Pelle och Karin hämtade oss och skjutsade oss sedan vidare till Skellefteå. 32 mil på en dag. "Pelle hämtar" brukar han säga.

Inga kommentarer: