onsdag 12 augusti 2009

Lönearbete - ideellt arbete Vad är roligast?

Två möten i måndags Prioriterade släkten och hann inte i tid till det första. Möte med orienteringsgruppen igår kväll. Missade första deltävlingen av Brokillarnas påhittade SprintCup. Tråkigt, men hade kallat till mötet innan SprintCupen dök upp.
Imorgon träffar jag BroEva för att gå igenom höstens arbete på kansliet.
Snickrar på inbjudan till vår 25-mannaresan och väntar på att få svar på när det är sista anmälningsdag för 25-mannakorten. Konstigt att dom ännu inte har lagt ut inbjudan till Korten samt öppnat anmälan på kol.
Har tidigare bokat vår inkvartering på Skärgårdshotellet i Nynäshamn och senast den 9/9 måste jag meddela eventuella avbokningar. Så det börjar bli lite bråttom med att få reda på hur var och en vill bo och resa.

-Man skall följa sitt hjärta, sa Bodil Malmsten i sitt sommarprogram i P1. Det är inte helt lätt att göra speciellt när jag känner ett visst tryck från "samhället" att ha ett lönearbete som de flesta andra. Ideellt arbete har jag så det räcker till.
Imorgon skall jag alltså börja arbeta efter drygt ett års tjänstledighet. Får skylla mig själv. Kunde ha lämnat in ny tjänstledighet för länge sedan. Är inte alls säker på att det passar mig längre att arbeta som lärare. Tycker att det sliter alldeles för mycket samt att det inte längre finns plats för kreativitet och glädje sen Björklund tog över skolan med sina militärfasoner. Och så kommunen som arbetsgivare. Suck!
Har i alla fall lyckats förhandla ner tjänsten till deltid. Får väl se...

Dubbelmoral kallas det väl när jag inte vill åka till Turkiet på grund av politiska skäl men så fort jag hittade en orienteringstävling i Istanbul har jag inga dubier längre. Usch! Vilket dålig människa jag är!

Inga kommentarer: