lördag 2 april 2011

Ont det gör ont ...

... skrek mitt högra ben-höft-fot. - Snälla, låt mig få slippa klampa asfalt idag, bad benet mig.
- Men om jag inte deltar kanske Lena Banläggare blir sur på mig.
- Kan inte hjälpas. Jag måste blir friskt.
- Ok, svarade jag. Men en lugn promenad kan jag väl få göra? frågade jag.
- Jo, men bara om du lindar vristen hårt.
- Lovar.

En som borde ha ont och vara deppig är VOK-Ingrid. Men inte.
Hon är på gott humör trots brutet ben, dubbla gips och rullstol.
Skönt med sådana positiva människor.

Heja  på Ingrid!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Härligt att komma ut och träffa alla ol-kamraterna och här på Visborgsområdet visste jag att det var handikappvänligt. Kollade med Hansa-Hoburg om deras tävling också är handikappv. och det verkade så,kanske det kan bli 1poäng i VOK:s BH-liga.

Marie-Louise sa...

Låter bra! Vi får hålla tummarna för solsken.