lördag 19 april 2014

Påskbilder

Hittills har helgen varit två dagar med sol. Härligt!
Men igår var jag mer inne än ute.

Blänkande diskbänk.
Ville bara njuta av mitt nystädade, blänkande hem och baka och laga mat. Tycker det är roligt att göra när jag har gott om tid och kan pyssla på i mitt eget sakta tempo.
Men inte jag som gjort diskbänken spegelblank. Äger inte den förmågan.




Gammalt påskpynt får pryda köksbordet. Detta är allt mitt påskpynt som jag har kvar!




En bukett med "gott och blandat" från trädgården innehållande hyacinter, vårlök och tulpanerna som slår ut när solen lyser och sedan slår ihop sina kronblad när det mörknar. Några kvistar från ett körsbärsträd vid stranden passar bra in i den lilla buketten.

Gulsippa
Dalafamiljen var på besök och vi promenerade på kyrkogården. Där hittade jag vårens första gulsippor!

Glad Påsk! 

Inga kommentarer: