fredag 31 oktober 2008

Äpplen är gott! I butikerna finns nu många olika svenska sorter och jag köper och äter. Sista veckan har det blivit mera äpplen än vanligt eftersom jag fick ett lass av Gurpe-Anki. Äppelmos, äppelkaka, äppelomelett och råa äppelbitar som får koka med i gröten. Men äpplen tillsammans med en kost som till stor del består av rotfrukter och lök är ingen hit. Ont i gallan i går och ont i gallan idag. Ont i ryggen som bara den!
Nästa lördag är det 50-årskalas för kusin Anders i Stockholm så fram till dess så får det bli en diet bestående av potatis eller pasta eller ris med mycket vatten. Boring!
I något slags övermod har jag anmält mig till Tullinges Hösttävling Medel som också är på lördag. Varför försitta chansen att få springa orientering när jag ändå är i Stockholm? tänkte jag väl kanske och glömde helt bort att risken för snöblask är överhängande den här tiden av året. Får se till att bli frisk, klä mig i varma springkläder och lunka runt. Visst ja, har köpt en ny kompass som jag måste testa. Nu är jag helt säker på att jag inte kommer att missa några kontroller.

Inga kommentarer: