torsdag 13 januari 2011

Silvervalla

Just en sån här valla kommer jag med all säkerhet behöva imorgon. Har jag tur så finns det lite att "låna" i vallaboden.
Tråkigt nog finns den inte att köpa i den sportaffären jag brukar handla i och den lär inte finnas i den andra också. Jag hade inte behövt fundera på hur jag skulle få tag i den rätta vallan om jag inte i samband med flytten hade skickat några familjemedlemmar utan mig själv till tippen.
Vallor för mycket pengar bara puts väck.
Kan inte släppa det!

2 kommentarer:

Lennart sa...

Annars är "tejpvalla" ett ganska bra tips. Räcker många gånger och ger hyfsat fäste på de flesta snötyper. Men det är ju roligare att valla på vanligt sätt!
Var ute vid Svaidestugan några gånger i mellandagarna. Kanonfina spår tyckte jag, heder åt spårpatrullen! Hoppas nu det inte töar alltför mycket så det bara blir barr i spåren...

Marie-Louise sa...

Idag var det några minus. Så spåren var skariga och isiga.Fick ta orange valla.
Det har ju inte snöat på länge så det ligger en del barr och kvistar i spåren. Några följde tillbaka till stugan.
Uffa mfl fick dagens ros i tidningen idag! Snäckgänget skickade!