fredag 29 april 2011

10-milasuget

Det kan inte hjälpas. Trots att jag vet att det är asjobbigt att var publik på 10mila så infinner sig suget varje år så här dags.
Nu för tiden finns inte på kartan att jag skulle orka vara vaken hela natten, inte ens orka se starten. Trots det försöker jag hitta något sätt att ta mig dit så jag får vara med lite granna.
Och... det går en båt till Nynäs kl 16 i morgon eftermiddag... det finns övernattning i Nynäs ... det är inte långt från Nynäs till Rikssten ... det finns en tur tillbaka kl 12 på söndag...

3 kommentarer:

Lennart sa...

Tiomila, ja!
Lovade för någon månad sedan Olof att jag kunde vara reserv om det skulle behövas. När sedan Greger ringde fredag förmiddag och sade "det behövs" fick jag ångest och tänkte "jag och min stora trut"...
Men såhär framemot lördag eftermiddag är det inte utan att "10-milasuget" faktiskt börjar infinna sig. Sjundesträckans 7km (kortaste) har jag blivit lovad i andralaget, dagsljus dessutom. Får se om känslan är lika bra i morgon vid den här tiden.
Förresten; Ältalägret var -73 (och inte -72 som jag trodde). Tävlingen i Haninge hette vitsigt nog "Kärr-leken" och jag hade 50 minuter på 4 km. Dessutom gick det en tävling i Tyresta.

Orienteringstanten sa...

Det fixar du bra! Bara att sätta på automatpiloten. Ha! Ha!
Kommer till tävlingen i morgon bitti. Syns!

Lennart sa...

Känslan är faktiskt ganska bra även med några timmars perspektiv. Orienterade väl inte fläckfritt och orkade inte alls "som förr", men som Greger och jag konstaterade efter målgång: Det kunde gått bättre, men det kunde också gått betydligt sämre! Således ganska nöjd trots allt, och framförallt nöjd med att ha varit med om att få runt andralaget.
På tal om det här med autopiloten: Faktum är att flygfältet där tiomila gick användes av Flygvapnet åtminstone till början av 90-talet. Eftersom man då, om vinden tillät, gärna flög in från väster (för att undvika att bullra precis över Flemingsberg) så landade man ungefär där växlingsfållan nu var belägen.