tisdag 8 mars 2016

2-dagars 2016 Gamla kartor

Här är några riktigt gamla kartor från området där årets 2-dagars går av stapeln.
Det mesta är väl likt sig förutom områdena där elden härjade sommaren 1992.
Håll till godo ...


Våren 1970. Första tävlingen i ÄF. (D 16 nu för tiden.) Jag var mycket nervös och tyckte det var läskigt att tävla mot de ett år äldre tjejerna. Jag kommer inte ihåg vad tävlingen hette men jag vet att Roma IF var arrangörer.
Sexan ser ut som en bom men cirkeln var inte centrerad. Minns att det gick hyfsat. Jag har inte kvar resultatlistan men jag tror att jag blev trea av 15 deltagare. (Jo, vi var så många på den tiden!)
Längst upp i kartans nv hörn hittar du Kräklingbo. Dit flyttade jag 1990 och stannade kvar där i 20 år. Tänk så det kan bli...

Högerklicka på kartorna och öppna i ny flik så ser du dom i större
förstoringar.
Karta över Torsburgen 1983. Tävlingen var Roma OK:s (eller Roma KK:s) 2-dagars som nu för tiden är Svaide Roma OK:s tävling. 1983 eller 1984 måste det ha varit.
Tror att det här var andra etappen och att jag fick en keramikskål i pris.
Fin terräng!
Och som sagt var ... hit kom jag tillbaka och kunde cykla, traska och springa omkring i 20 år.
Saknar!

Inga kommentarer: