tisdag 12 juli 2011

Ledigt

Försöker ta lite ledigt nu från orientering, bloggande, träning med mera.
Försöker.

söndag 10 juli 2011

2-dagars etapp 2

Naturligtvis vann dom båda två. Billstam med 19 minuter och Bergman med 12 minuter.
- Vilken klasskillnad det är på vår klass! konstaterade en av de andra tjejerna när hon studerade D 21 Elits reusltatlista.
Med trasiga kläder och utan nummerlapp flög han Bergman i mål. Undrar om han såg ut så när han startade?
Såg startpersonalen mellan fingrarna? I och för sig kan det säkert kläderna se ut så vid målgång om man plöjer tvärs igenom snår, tynnen och enbuskar.


Här behövs lite nål och tråd eller kanske en liten prispeng till nya kläder.

Hoppas inte att VM-uttagna Annika fick skavsår.

Annika och Gustav snackar vägval och blir intervjuade av GT:s reporter.
Bilden är fotad av mamma Anna.
Fler bilder finns på klubbens hemsida.
För de här 11-åringarna väntar först 3-dagars och sedan 5-dagars i Hälsingland. Lycka till!

Gilda

Beata
PS Borde ha tagit med mig baddräkten. Ett dopp i träsket innan hemfärd hade passat bra. Mycket varmt!

lördag 9 juli 2011

2-dagars etapp 1

Första dagen klar och äntligen finns resultaten på klubbens hemsida och Eventor. Har fått några påringningar...
Dagens banor var lagda på den östra sidan av tävlingsområdet och det är lite grönare och tuffare än morgondagens som sträcker sig mera väster ut. Sol och varmt och svettigt. Hoppas att alla fyller på med vätska!
Naturligtvis vann Billstam och Bergman. Annika leder med 12.19 före Benita. (Benita tävlar numera för Hagaby.) Kristina Roberto var endast tre sekunder efter Benita så störst spänning i damernas klass blir vem som skall bli tvåa.
Bergman tog ledning med 6.08 före Erik. Antar att Erik får koncentrera sig på att hålla klubbkompisen Erik Löfås efter sig. 3.30 är avståndet mellan Linnékillarna.

Dagens banor var nog i svåraste laget för 12- och 14 årsklasserna. Vilket våra vanligtvis snabba flickor fick känna på. Antar att dom inte tyckte att det var speciellt kul.

Tilda linkade i mål med en ömmande fot.
Morfar gav lite stöd på sista biten mot mål.

Piggelina D 12:or före start.
Tuva, Beata, Agnes och Agnes.
10-åringarna och Öppen 2 var lite mera lagda efter de regler som finns. Tur det!
Mattias på väg mot sista.

Johan  - en av våra löpare som bor i Stockholm!

torsdag 7 juli 2011

Kutens en solig eftermiddag

Bilar och gamla stolpar.

Rostigt lär vara den nya trädgårdstrenden enligt Ernst.

Den skylten minns jag.

Kylskåp med före detta neonskylt.

Sommardröm med saffransglass och salmbärssylt.
OBS! Inte mitt mellanmål.

onsdag 6 juli 2011

Ringmursorientering

I dimman i Almedalen kunde man idag prova på olika idrotter där orientering var en av dem.
Stämpelbana, prova på foto-orientering runt Almedalen samt reklam för de olika Naturpassen stod på programmet.
Här provas det på!
Köpte ett Fotopass med kontroller i innerstan. Lite för lätt för mig men det passar mycket bra åt några andra i familjen.

Jo, suck. Dimman var tillbaka idag och på andra sidan var det mulet och blåsigt.
Och så vågade vi inte gå hela vägen ner till udden eftersom Rågåkrarns ungtjurar helt plötsligt stod där på stigen och glodde på oss. Kryssandet mellan lammskitarna gick med en väldans fart tillbaka till andra sidan grinden.

tisdag 5 juli 2011

Dimman lättar

Dimman lättar efter att ha pressat sig in från havet i flera dagar.
Dimmigt och kall här nere på den här sidan ön.
Sol och varmt på den andra sidan.
Kanske får vi här nere en solig dag imorgon?

måndag 4 juli 2011

Ger upp...

Tycker att det har gått några steg framåt vad det gäller orienteringsförmågan och att orka stå på benen i skogen. Men efter gårdagens insatser i Liffride-skogen så inser jag att jag är tillbaka på ruta ett.
Missade kontroller, såg inte skärmarna, såg inte stigar, sprang för långt samt snubblade och dunkade skallen i stenhällen. Munnen och pannan bankade i marken och jag kan bara konstatera att jag får vara glad att jag inte slog ihjäl mig.
Skall besöka min nya arbetsplats idag med bula och fläskläpp. Det är ju fint.................

Borde istället ha ägnat dagen åt smultronplockning samt lyssnat på den där grabben Fridolin.