lördag 2 juli 2011

Nästa helg - 2-dagars

Igår var sista anmälan till 2-dagars och vi har fått 536 deltagare föranmälda. Det går naturligtvis att efteranmäla sig till och med den 7/7.
Gustav Bergman, OK Ravinen, är anmäld och det innebär att Erik och Brent får möta på hårt motstånd i elitklassen. Gustav tog ju en trippel vid Vårpakets tävlingar i april!
Det finns ingen D 21:a som kan matcha Billstam men jag är säker på att Benita (nu för Hagaby) och Anna S kommer att göra allt vad de kan för att bjuda motstånd.
Men trots "finfrämmande" kan det bli svårt att slåss om mediautrymme nästa helg. Stångaspelen och Almedalsveckan brukar få mycket stor plats.

PS Fortfarande massor av smultron i skogen. Tag med plockhinken till Lojsta !

fredag 1 juli 2011

Digerhuvud näst sista juni

Raukar vid havet.

Sommarhav

Havstrut

Silltrut

En silltrut till.

Liten torsk får simma vidare i havet.

torsdag 30 juni 2011

Krassepollen

Krasseblommorna lockar till sig humlorna med sin oranga färg. Humlorna suger nektar och pollen fastnar på deras kroppar. Sedan flyger de vidare till tomatblommorna och på så sätt kan jag snart få goda körsbärstomater att äta.
Tillbringar en del av min lediga tid med att sitta och titta.

Asfaltssprint på Terra - Aj,aj!

Funderade en stund om  min rygg klarar en asfaltssprint. Och det hade den väl gjort om jag hade låtit bli söndagens smultronplockning. Trotsade det onda och begav mig till kvällens SprintCup. Lär mig aldrig!
Ont... det gjorde ont...
Fick i alla fall bra med motion eftersom jag tog cykeln till Terra Nova på andra sidan Visby. Med uppförscykling hela vägen dit.
Blev lite förvirrad när jag passerade sjuan eftersom jag trodde det var ettan men tanken klarnade snabbt.
Tog fel vägval till tvåan. Såg inte det högra vägvalet förrän Lena visade mig hur hon hade sprungit.
Lite på "ho" till trean. Tror jag sprang som jag har ritat.
Blev lite fundersam på väg till femman.Det skall ju vara öppen mark längs tomtgränsen men istället var det grönt, grönt.. Felritat eller har husägarna snott åt sig lite mark som inte är deras?
Hittade inte skärmen där den skulle sitta. Blev lite ställd och det tog en stund innan jag såg den. Den satt inte vid dikesslutet söder om stenen utan en bit bort bakom huset. Felsatt eller hade någon flyttat på kontrollen?
Väl där var Lena och en liten Brograbb i fatt mig Vid sjuan säger grabben att han tyckte det var en dålig karta. Hjälpte honom och sedan var asfaltsplågan över.
Rullade hemmåt i nedförsbackarna.

Borde vara i Alskog just nu men hoppar över kvällens motionsorientering eftersom min bil är i Borlänge på musikfestival och jag orkar inte med att köra Dotterns lilla manuella svårväxlade bil. Får ju träningsvärk av allt växlande.

tisdag 28 juni 2011

2-dagarsoro

Blev lite orolig att orienteringsstjärnan Annika Billstam inte skulle kunna komma till 2-dagars eftersom hon är uttagen till VM och det är läger på gång från och med den 9/7.
Men... Hon kommer! Springer i Lojsta och åker sedan på läger på måndagen.
Pust!

måndag 27 juni 2011

Ledig frihet

Det är trettio år sedan jag gjorde min tredje och senaste tågluffning. Att resa med tåg vart man ville kändes som en stor frihet.
Funderar skarp på att ta mig den friheten en gång till och lämna larmet i sommarVisby.
Blir i så fall en billig semester med många intryck. Funderar skarpt på detta.

Men först...
- försöka njuta av ledigheten och värmen
- fastlandsfrämmande
- 80+70 års kalas
- 2-dagars

söndag 26 juni 2011

Smmmuuultrooonnn...


Nästan två liter!


Saffranssmuffins, smultron och grädde.