torsdag 9 juli 2009

3-dagars etapp 2

Egentligen skall jag väl inte visa upp mina dåliga vägval och missar. Skäms!
Men efter en dålig natt (åldersrelaterad) kan det inte gå på något annat sätt.
Började på väg till ettan där jag borde ha genat över den relativt öppna skogen fram till gläntan istället för att ta stigen. Till tvåan hamnade jag för långt norr ut på gläntan men i och för sig gick det sedan bra att springa rakt in mot utgående löpare.
Svängen vid trean berodde på att jag inte fattade att jag var så pass långt framme i det öppna området samt att gläntan öster om stenen var vattenfylld och såg ut som en sankmark. Hjärnan klickar alltför ofta alldeles för sent.
Till fyran var det ganska ok. Slösade tid med att ta ut riktning till kontrollen vilket var onödigt eftersom det var många andra löpare som var där och stämplade. Överhuvudtaget verkade många ha samma kontroller som oss. Lite tråkigt faktiskt.
Till femman gick det ok men jag hade tänkt ta den mittersta stättan men nu blev det den det blev. Sedan... hjärnsläppsdags...
Springer på stigen på väg till sexan och ser en massa folk i skogen till höger tänker: - Nej, jag skall längre iväg, och forsätter stigen fram. Suck! Till sjuan la jag ut riktning mot staketet och grönområdet men följde några spår och gled ur riktningen. Ser en massa folk som springer till vänster och tänker samma som till sexan. När jag kommer fram till gläntan söder om kontrollen och ser kullen tar det en bra stund innan jag fattar vad jag är.
Var i alla fall rätt nöjd med min tid till sista och på upploppet.
Tappade två placeringar och blev sjua sammanlagt.
Roade mig sedan medan regnet öste ner med att kolla i Sverigelistan och konstaterade att alla sex löpare före mig ligger lååångt före mig där också. Kändes lite bättre.

Inga kommentarer: