söndag 6 mars 2011

Slutåkt

Då är det det slutåkt för mig den här vintern.
Nu har jag två par skidor att rensa från barr, kvistar och bark. Bitvis verkar hela skogen ha blåst ner i spåren. Bara att gilla läget och ge upp.

Slutåkt är det också för VM-åkarna.
Jag har följt de flesta loppen men måste medge att dagens 5-mil inte kändes så angeläget att slösa tid på eftersom jag visste (precis som alla andra) hur det skulle sluta. Det var mycket roligare att titta på damernas 3-mil där alla tog i för fullt från början och där den som vågade köra ännu hårdare blev världsmästare.

Snart är det slutåkt för Ann-Marie. Hon har passerat Eldris och är på väg mot Mora och skall glida in i målet om cirka 25 minuter. Heja på!
Häromdagen fanns det en artikel om snart 54-åriga Ann-Marie som gör sitt tredje Vasalopp- Den finns att läsa på helagotland.se

Natt-Cup? Nej, klarade inte av att lura mig själv till det. Känns så himla bra i soffan just nu.
Dessutom hade jag missuppfattat starttiden som är kl 18.30, det vill säga en halvtimme senare än vad jag skrev här. Nästan sovdags för mig!

2 kommentarer:

Lena sa...

Det är nog slutåkt för min del oxå, åtminstone den här vintern. Jag tog mig i kragen o var ute och sprang en av Rolfs banor innan det blev mörkt, eftersom jag inte gillar att springa natt. Riktigt kul, men va' trött jag blev...

Marie-Louise sa...

Förresten... Grattis till din fina sluttid i Tjejvasan!