fredag 29 juli 2011

Béatrices villa och trädgårdar



Béatrice Ephurussi de Rothschild hette en förmögen baronessa som för länge sedan köpte en bit mark på udden Cap Ferrat  vid Saint Jean och där lät hon bygga en slottsliknande villa i italiensk stil sam lät anlägga olika trädgårdar med olika tema. En fantastisk plats!
Huset är rosa, sovrummet är rosa och i trädgården finns många rosa blommor.














Lunchuppsikt - oliver

Lunchutsikt
Känns nästan som jag har blivit inspirerad att helt släppa ut min rosa sida. Kanske sånt man kan få göra när man är 55+?

För övrigt tycker jag riktigt synd om alla våra tältande turister. Kan inte vara många tält som kan stå emot de senaste timmarnas störtskurar.
Regn, varmt, dunder och blixtrar. Usch!

2 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Vilket härligt hus, för att inte tala om trädgården! När flyttar du in så jag kan hälsa på?
Kram

Marie-Louise sa...

Japp. Hör av mig när jag blir svinrik.