lördag 24 september 2011

Slättflis - Terra Nova på natten

Vår Nina blev nattmästarinna och Mattias från Bro blev nattmästare. Grattis till e rbåda!
Mattias är dessutom klar som årets Tröjmästare men i damklassen avgörs tröjstriden på söndag vid Medel DM. Blir spännande tycker jag.

Annars så är det väl dags för mig att ge mig tid att lära mig använda de manuella inställningarna på kameran. Inte helt lätt att sportfota med stora halogenlampor som lyser in i kameran.


Nina nattmästarinna!

Mattias nattmästare!

Tuva segrade i D 12.

Mattias segrade i H 10.

Agnes...

...och Agnes.

Andreas attackerar sista kontrollen och blev silvermedaljör i H 21.

Elvira

John från Havdhem...

... och mamma Katarina.

Edvin i full fart!

2 kommentarer:

Lennart sa...

Fina nattbilder!
Alltid lika fascinerande med nattorientering. För de som likt undertecknad tycker det kan vara knepigt att med tilltagande "ålderssynthet" läsa kartan i mörkret kan jag rekommendera boken "Långa Nattens Folk" som handlar om Tiomilaorienteringen genom åren. Hur dom med 100.000-delskartor och gulnade lampor med niovoltsbatterier överhuvudtaget kunde ge sig ut i mörkret är en gåta... Å andra sidan var nog orienteringstekniken helt annorlunda då, liksom hur mycket man kunde bomma och ändå ha gjort ett "hyfsat lopp".
Ses vi på 25-manna?

Marie-Louise sa...

Får se, kanske. Skall vara på utbildning, Äventyrspedagogik, helgen efter o måste nog ägna 25-mannahelgen åt att hitta cykelnaturpasskontrollerna. Får se.