fredag 17 juni 2011

Orientering i Ire

Trotsade min två veckor långa förkylning och gav mig iväg till motionsorientering i Ireviken.
Vet att naturen är fin och att serveringen vid stranden har god mat så det var bara att pallra mig iväg.
Hmmm ... blev lite besviken ... Grabbarna hade "glömt" att lägga en Öppen 7 bana! Blev istället Öppen 2 eftersom det är korta banlängder som i första hand styr mina val av bana.
Naturen var som vanligt fin, solen sken och jag stannade till lite mellan 2:an och 3:an för att njuta av utsikten över Ireviken.

Här finns det branta backar och stup.
Efter att ha flåsat runt banan och trippat försiktigt ner för backen till målet satte jag på mig torra kläder och intog kvällsmat, saffranspannka, med utsikt över viken.
Perfekt orienteringskväll!

Saffranspannkaka, salmbärssylt och grädde.
Ungefär som gröt med mjölk och sylt men mycket godare.

Ireviken norr ut.

Ireviken söder ut i motsol.

Taniga blåeld i motljus.

Vit ros i nyponbusken vid strandkanten.

Inga kommentarer: